2015. szeptember 2., szerda

Az első hétvégénk Drezdában – Arbasi Maryam

Szombaton egy kirándulást terveztünk, tehát nagyon korán kellett felkelnünk. Miután megreggeliztünk, a főpályaudvar felé vettük az irányt. A vonatunk tízkor indult Szász Svájc területére. Fél órás utazás után érkeztünk meg Szászország egyik legszebb vidékére. Egy komppal átkeltünk az Elbán. A táj már itt is gyönyörű volt: rengeteg fa, virágok, szép házak… egy szóval: lenyűgöző! Aztán belevágtunk a túrába, ami gyönyörű szürke sziklás, erdős, hegyes vidékre vezetett minket. Lenyűgöző panorámát élvezhettünk minden állomásunkon. Miután leereszkedtünk a hegyekből, egy kis tavon csónakázhattunk. Ez nagyon tetszett nekem! A szabad időmet Dórival töltöttem a faluban, ahol fagyit ettünk és szuveníreket vásároltunk. Természetesen megint rengeteg fotót készítettem. Aztán délután négy felé indultunk haza. A vacsora után elegánsan felöltöztünk és Drezda Hechtviertel negyedében meglátogattunk egy utcafesztivált, ahol rengeteg nemzet konyhájával, és sokszínű zenével találkozhattunk. A többiekkel az utcán táncoltunk, nagyon jól szórakoztunk.

A vasárnapot is kirándulással töltöttük. Nataliiaval találkoztunk reggel, aki elvitt minket Drezda egyik legrégebbi negyedébe és a Schwebebahn-hoz, ami a világ legrégebbi hegyi felvonója. Fentről lélegzetelállító kilátás nyílt a városra. Aztán Pillnitzbe utaztunk, ahol megtekintettük a kastélyt és a gyönyörű parkot. Ott alkalmunk nyílt 17-18. századi játékokkal játszani. Úgy éreztük magunkat mint a kisgyerekek.
Este korán lefeküdtünk, hiszen hétfőn kezdődött mindenki számára a szakmai gyakorlat.