2015. szeptember 15., kedd

Kirándulás Berlinbe - Wippelhauser Petra és Nick Rebeka

Eljött az utolsó vasárnap, ezt a napot Berlin felfedezésével töltöttük. Nyolckor indultunk külön busszal, az út 3 óráig tartott. Ekkor már várt minket Maria, az idegenvezetőnk, aki megmutatta nekünk Berlin legfontosabb nevezetességeit.
Az első állomás a Berlini fal volt, amit keleti oldalról tekintettünk meg. Maria sok információval látott el minket, pl. hogy a falat egy éjszaka alatt építették 1961-ben, 1,3 km tekinthető meg belőle és a graffitik csak később kerültek rá.

A buszról láthattuk a TV-tornyot, amin a nap tükröződése végett egy keresztet láthattunk. A torony 386 méter magas, és egy étterem található benne, amely fél óra alatt megfordul a tengelye körül és így egész Berlint láthatja az ember. Átvágtunk az Alexanderplatzon is, ami Kelet-Berlin központja volt.
A buszról kitekintve észrevettünk egy hotelt is, melynek tetejéről a bátrabbak kipróbálhatják a bungee jumpingot. Az út során elhaladtunk a Marienkirche előtt, ami a második legrégebbi protestáns templom. Láttuk a városházát (Rotes Rathaus) is.
Következő állomásunk a dóm és a múzeumsziget volt, ahol 5 múzeum és egy gyönyörű tér található, aminek egy kis részét körbejártuk. Maria megmutatta nekünk azt is, hogy melyik házban lakik Angela Merkel.

Ezután a Checkpoint Charliehoz mentünk, ami a kettéosztott Berlin leghíresebb átkelőhelye volt.

Az utolsó állomás a Holocaust emlékmű és a Brandenburgi kapu volt, ahol elköszöntünk Mariától, mi pedig folytattuk utunkat a Reichstaghoz.

Az épület kupolájából gyönyörű panoráma tárult elénk Berlin városáról. Ezt követően szabadidőt kaptunk, melynek egy részét a Reichstag előtti parkban töltöttük pihenéssel. Itt szerencsénk volt találkozni egy régi osztálytársunkkal is. Az idő további részét szuvenírboltok látogatásával töltöttük. Haza 5 órakor indultunk, de sajnos nem volt zökkenőmentes az út, mert az autópályán dugóba keveredtünk. 9-kor értünk haza, ekkor már mindenki nagyon fáradt volt, de nagyon jól éreztük magunkat.